:: Setiap Pemberian, Bernilai Di Sisi Tuhan ::

Tetamu Kehormat :

Sunday, November 2, 2008

Lawatan SK Pekan Nabawan






Semalam, 2hb November 2008 UMS dikunjungi oleh pelajar-pelajar dari SK Pekan, Nabawan. Rombongan mereka sekitar 50 orang, yang terdiri daripada ahli-ahli Persatuan Agama Islam dan guru-guru pengiring, disambut oleh Exco Kerohanian dan Sahsiah sesi baru, Saudara Nor Syabri Mat Nor, yang kebetulan telah diminta menjadi tuan rumah untuk lawatan tersebut. Lawatan tersebut asalnya diatur apabila saya bertemu Cikgu Khairul, yang menguruskan lawatan ketika beraya di Nabawan baru-baru ini. Tujuan lawatan - memberi suntikan motivasi kepada pelajar-pelajar SK Pekan yang istiqamah menghadiri kelas agama yang tidak diwajibkan pada sesi petang. Tahniah guru-duru SK Pekan, khusunya Cikgu Khairul atas usaha mengikat anak-anak ini dengan Islam. Program bermula jam 9pagi, dengan sesi motivasi oleh Saudara Mursidi Amat di Masjid UMS, lawatan ke muzium UMS, akuarium, dewan kuliah pusat dan berakhir di masjid semula sekitar jam 1 tengahari dengan makan tengahari. Kami mengalu-alukan kehadiran SK Pekan untuk bertandang lagi ke UMS, kalau sudi.



2 comments:

Anonymous said...

aik..npa ada gambar kiteorng kat sini...huhuhu.....sye kenal tu laki2 3 orng....

Anonymous said...

adeyyy..apsal ade gmbr kmi kat sini...

Tak Kenal Tak Cinta

Penulis adalah insan yang cintakan seisi dunia dalam perjalanan menuju akhirat. Cinta kepada isi dunia, membawa diri cinta untuk memberi.

Diberi ruang memberi sejak di bangku Sekolah Agama Menengah Bestari (SAMBEST) Subang Jaya, Exco Kerohanian dan Sahsiah MPP Universiti Malaysia Sabah, Timbalan Presiden Persatuan Siswazah Sabah dan kini mencari ruang memberi dengan berkongsi mengasaskan Rabithah Tullab Ad-Dawli.

Pemegang ijazah Sains Marin daripada Universiti Malaysia Sabah dan meneruskan pengajian di dalam bidang syariah dan Bahasa Arab di Maahad Dawli, Dimashq.

Rabithah Tullab Ad-Dawli

Rabithah Tullab Ad-Dawli memerlukan sumbangan berterusan untuk menjalankan agenda kebajikan.

Salurkan sumbangan anda ke akaun sementara:

Maybank : 162263440765
(Muhammad Nadir Al-Nuri Kamaruzaman, Pengurus Rabithah)

Persatuan Siswazah Sabah

Persatuan Siswazah Sabah
Misi Menyelamatkan Aqidah Anak Sabah

Mereka Juga Membaca :

Blog Archive

Sebarkan Pahala Itu :

Kunjungan VIP:

Ilmuwan