:: Setiap Pemberian, Bernilai Di Sisi Tuhan ::

Tetamu Kehormat :

Wednesday, November 19, 2008

Sudah Jatuh, Ditimpa Tangga

Tabah dalam pasrah..


Agak lama Yusri menunggu sebelum mendapat rawatan..


Kaki yang masih berdarah


Tulang tibula (tak silap) yang ketara patah dan perlu dimasukkan besi

Selesai melakukan 'survey' di Pusat Kokurikulum Kiulu untuk program Youth Summer Camp dan solat di rumah Abang Pai, ana dikejutkan dengan mesej yang memaklumkan bahawa Yusri, ahli Persatuan Siswazah Sabah ditimpa kemalangan dan sedang ditahan di wad kecemasan Hospital Likas. Kami yang baru sahaja sampai ke Kg. Likas berpatah balik dan Perdana V6 milik Datuk Amin meluncur laju ke arah hospital...

Keadaan Yusri agak teruk. Kaki kanannya patah, dan kehadiran kami disambut titisan darah pejuang yang masih menitik dari kakinya. Yusri walaubagaimanapun masih mampu tersenyum. Khabarnya, beliau dalam perjalanan ke Masjid Bandaraya untuk solat Zuhur, tetapi ralit memandang kereta yang rosak di tepi jalan sehingga terlanggar kereta yang berada di depan. Motorsikal yang dipandu tidak rosak kerana beliau sempat mengelak, tetapi kaki menjadi habuan bumper 4WD. Yusri baru sahaja mengalami kemalangan kereta kira-kira seminggu yang lepas, dan kos perbelanjaan membaiki semula kedua-dua kereta mencecah RM1000. Begitulah seorang pejuang diuji. Sudah jatuh ke dalam lubang maghfirah, ditimpa lagi tangga mahabbah Ilahi. Semoga beliau cepat sembuh.

No comments:

Tak Kenal Tak Cinta

Penulis adalah insan yang cintakan seisi dunia dalam perjalanan menuju akhirat. Cinta kepada isi dunia, membawa diri cinta untuk memberi.

Diberi ruang memberi sejak di bangku Sekolah Agama Menengah Bestari (SAMBEST) Subang Jaya, Exco Kerohanian dan Sahsiah MPP Universiti Malaysia Sabah, Timbalan Presiden Persatuan Siswazah Sabah dan kini mencari ruang memberi dengan berkongsi mengasaskan Rabithah Tullab Ad-Dawli.

Pemegang ijazah Sains Marin daripada Universiti Malaysia Sabah dan meneruskan pengajian di dalam bidang syariah dan Bahasa Arab di Maahad Dawli, Dimashq.

Rabithah Tullab Ad-Dawli

Rabithah Tullab Ad-Dawli memerlukan sumbangan berterusan untuk menjalankan agenda kebajikan.

Salurkan sumbangan anda ke akaun sementara:

Maybank : 162263440765
(Muhammad Nadir Al-Nuri Kamaruzaman, Pengurus Rabithah)

Persatuan Siswazah Sabah

Persatuan Siswazah Sabah
Misi Menyelamatkan Aqidah Anak Sabah

Mereka Juga Membaca :

Blog Archive

Sebarkan Pahala Itu :

Kunjungan VIP:

Ilmuwan