:: Setiap Pemberian, Bernilai Di Sisi Tuhan ::

Tetamu Kehormat :

Wednesday, November 5, 2008

Blog 'renung2fikir2.blogspot.com'


Blog 'renung2fikir2.blogspot.com' dicetuskan oleh Saudara Fairuz Bend, mantan EKSAH MPP sesi 06/07, bertujuan membongkar kebenaran tentang agama Islam, di samping mencari jawapan kepada persoalan-persoalan yang timbul dalam mana-mana agama, khususnya agama Islam dan agama Kristian. Dengan pendekatan 'perbandingan agama', perbincangan yang berlaku adalah dalam suasana sangat baik dan toleran dalam suasana penuh kasih-sayang dan menghormati antara satu sama lain. Jika anda mempunyai persoalan tentang mana-mana agama yang dicetuskan oleh sikap ingin tahu dan mencari kebenaran, kunjungilah laman blog ini. Jika tujuan anda untuk meniupkan api permusuhan dan kebencian, di situ bukan tempatnya. Jadilah pengunjung 'renung2fikir2.blogspot.com', samada sebagai pemerhati, pengkaji atau penjawab soalan, dengan syarat, anda betul-betul memahami apa yang dibicarakan. Jangan membawa fitnah kepada agama sendiri pula..

Mana team paderi ISEUMS? Blog bacaan wajib untuk anda!!

13 comments:

Tinta Srikandi said...

salam alaik... ana memang menjadi pengunjung blog tu, tapi masih sebagai pemerhati dan menimba ilmu dalamnya.. ilmu masih dangkal tentang perbandingan agama, walaupun dah beberapa kali hadir seminar mengenainya. mungkin kerana tidak serius dalam mengkaji... moga Allah memberi masa dan peluang untuk mendalami ilmu perbandingan agama ni,, sangat penting untuk dakwah di SABAH.... syukran jazilan kepada pemilik blog renung2fikir2... moga Allah membalas kebaikan itu...

TheTruth said...

Salam..oo abg pai rupanya, baru perasan..ingatkan sape fai. Bagus blog tu..Ntah abg pai ingat lagi x kat ana..dia jd fasi ana time mula2 masuk UMS dulu. ^^

nurilhakim said...

Salam ziarah semua..
Takpe srikandi, pelan2 blajar, yg sikit tu boleh kongsi juga kn..

The Truth ni sape ek?mcm kuat jg menjawab di blog abg Pai tu wlupn bru tau tuan rumahnye..hehe.bgus2..

TheTruth said...

huhu ana menyamar je..baru la syok nk menjawab. mudah2an salah faham thdp Islam terhapus sikit demi sikit.

Faranaqwiah said...

salam akhi...
ana amek ya... nak promosi gak...
he3...

nur_Mahasiswa said...

Salam zirah..

Bila lagi "father2" Iseums bley bersuara...?

Sampaikan walau sedikit...

nurilhakim said...

Salam ziarah semua..ambil ja man2 yg perkenan, takde mslh..
Thetruth, masih blum brjwb..enta/enti ni siapa ya?
YDP CD, sampaikn wlu sdkt..blog bile update?heheh.

Faranaqwiah said...

salam akhi...
ini dah kali kedua...
ni fadila...

TheTruth said...

kalau nadir masih ingat. ana ni sahabat nta yg 'jauh tp dekat'.

your choice said...

Salam 'Alaik kepada semua...terima kasih kerana sudi mengunjungi blog renung2fikir2.blogspot.com.

Menjaga akidah umat Islam menjadi suatu kewjipan kepada kita semua hari ini,memandangkan gejala murtad semakin berleluasa di negara kita khususnya di Sabah.

Justeru,marilah kita bersama2 mengambil posisi dalam ruang ini utk menjelaskan kebenaran islam kpd umat manusia.

Sesungguhnya,kita hanya mampu berusaha...Hidayah itu milik Allah dan Allah akan memberikan kepada sesiapa yg d kehendakiNYA...

Mudah2han Islam terus subur di bumi Sabah ini...Amin...^_^

nurilhakim said...

Slm ziarah semua..syukrn ats komen n pndgn..
Maaf faranaqwiah, iAllah lepas ni tak tnye lg.2 kali blum jamak kn?hehe..
owh..the truth ni jauh tp dekat..alhamdulillah..truskn berdakwah..
your choice, iAllah kami akn membantu n trus mnyokong wlupun sekadar dgn doa..Amin..

isN said...

salam abg nadir

isN said...

masih lagi baru disini.mohon tunjuk ajar

Tak Kenal Tak Cinta

Penulis adalah insan yang cintakan seisi dunia dalam perjalanan menuju akhirat. Cinta kepada isi dunia, membawa diri cinta untuk memberi.

Diberi ruang memberi sejak di bangku Sekolah Agama Menengah Bestari (SAMBEST) Subang Jaya, Exco Kerohanian dan Sahsiah MPP Universiti Malaysia Sabah, Timbalan Presiden Persatuan Siswazah Sabah dan kini mencari ruang memberi dengan berkongsi mengasaskan Rabithah Tullab Ad-Dawli.

Pemegang ijazah Sains Marin daripada Universiti Malaysia Sabah dan meneruskan pengajian di dalam bidang syariah dan Bahasa Arab di Maahad Dawli, Dimashq.

Rabithah Tullab Ad-Dawli

Rabithah Tullab Ad-Dawli memerlukan sumbangan berterusan untuk menjalankan agenda kebajikan.

Salurkan sumbangan anda ke akaun sementara:

Maybank : 162263440765
(Muhammad Nadir Al-Nuri Kamaruzaman, Pengurus Rabithah)

Persatuan Siswazah Sabah

Persatuan Siswazah Sabah
Misi Menyelamatkan Aqidah Anak Sabah

Mereka Juga Membaca :

Blog Archive

Sebarkan Pahala Itu :

There was an error in this gadget

Kunjungan VIP:

Ilmuwan