:: Setiap Pemberian, Bernilai Di Sisi Tuhan ::

Tetamu Kehormat :

Wednesday, August 27, 2008

Kemenangan Anwar Kemenangan Untuk Islam?

Kemenangan Anwar Kemenangan Untuk Islam?


Keputusan Rasmi PRK P44 Permatang Pauh
1.Datuk Seri Anwar Ibrahim (KeADILan) 31,195 undi.

2.Hanafi Mamat (AKIM) 92 undi.
3.Datuk Arif Shah Omar Shah (BN)15,524 undi.

Seluruh marhaen melakukan sujud syukur bila suara rakyat sekali lagi menghantar mesej jelas bahawa mereka tidak lagi boleh diperkotak-katikkan dengan kemenangan Datuk Seri Anwar Ibrahim di dalam Pilihanraya Kecil Permatang Pauh. Rakyat sedang menanti impian yang sebelum ini hanya berani diletakkan jauh di sudut hati. Impian untuk melihat pertukaran pimpinan negara seterusnya pelaksanaan manifesto dan janji-janji manis yang telah lama didendangkan. Cita-cita untuk melihat negara dipimpin oleh pemimpin paling versatil dan tidak boleh dijangka-pemimpin yang pernah beraksi dalam jamaah Islam seperti ABIM, seterusnya bergelumang dalam UMNO untuk 'membetulkannya dari dalam' dan akhirnya memilih medan atau platform parti yang ditubuhkan dengan beliau sendiri sebagai 'de facto' penubuhan - Parti Keadilan Rakyat.

Rakyat sedang menghitung hari-hari mahligai Putrajaya bertukar tangan, masanya harga barang dan minyak akan turun dan ketikanya negara dibebaskan daripada anasir nepotisme, kronisme dan lain-lain isme. Semua itu ditunggu oleh rakyat. Rakyat yang hanya memikirkan masa depan dan periuk nasi anak-anak. Bagi rakyat yang lebih matang dan memahami selok-belok perjuangan Anwar, yang mungkin timbul di dalam benak ialah kegusaran dan kebimbangan. Kerana sebelum harga minyak dan tepung boleh diturunkan, sebelum mahligai 200 juta menjadi kediaman rasmi Anwar dan sebelum amalan-amalan buruk yang telah sebati dengan sebahagian pimpinan negara dapat dihentikan secara total, satu lagi lembaran sejarah harus dicoret. Lembaran yang menyaksikan adegan lompat-melompat dari satu parti ke parti satu lagi. Istilah yang suka digunakan media ialah 'katak-katak'.

Kalau 'katak-katak' yang melompat itu semua yang bersaksikan Allah sebagai Tuhan dan Muhammad sebagai Pesuruhnya nescaya rakyat yang prihatin akan menarik nafas lega dan bersama dengan rakyat 'periuk nasi keluarga' menunggu terbentuknya Malaysia yang lebih bahagia. Tetapi jika yang melompat itu bukan yang mengenal kalimah tauhid, lebih-lebih lagi mereka ini berasal daripada lubuk yang tidak baik, berkepentingan, dan mereka ini pula mendominasi parlimen di dalam negara yang menjunjung demokrasi berparlimen ini maka mungkin Negara ini lebih baik ditadbir oleh anak ulama' itu dan angkatannya. Atau mungkin Anwar belum habis lagi mengeluarkan udang-udang yang 'ditapuk' di balik sepinggan rojak politiknya. Yang pasti, sekiranya situasi yang disebutkan berlaku, Pakatan Rakyat akan kehilangan teman perjuangannya, Parti Islam Semalaysia (PAS) yang telah mengeluarkan kenyataan rasmi akan meninggalkan PR seandainya yang terpaksa dipertaruhkan ialah Islam dan Negara Islam. Kita tunggu dan lihat..sambil tidak putus-putus berdoa..

3 comments:

Unknown said...

anwar menang akhirnya....
takbir!!!

Anonymous said...

Salam smue..
hm..susa jugak Anwar ni..bnyk hidden agenda..tgk mcm PAS..nmpk jelas perjuangan utk ISLAM..TG Haji Hadi utk Perdana Menteri!!

Anonymous said...

Huhu..Kalau betul untuk Islam, bagus lah... Tapi kalau untuk gadai maruah orang Melayu-Islam???Cmna?

Tak Kenal Tak Cinta

Penulis adalah insan yang cintakan seisi dunia dalam perjalanan menuju akhirat. Cinta kepada isi dunia, membawa diri cinta untuk memberi.

Diberi ruang memberi sejak di bangku Sekolah Agama Menengah Bestari (SAMBEST) Subang Jaya, Exco Kerohanian dan Sahsiah MPP Universiti Malaysia Sabah, Timbalan Presiden Persatuan Siswazah Sabah dan kini mencari ruang memberi dengan berkongsi mengasaskan Rabithah Tullab Ad-Dawli.

Pemegang ijazah Sains Marin daripada Universiti Malaysia Sabah dan meneruskan pengajian di dalam bidang syariah dan Bahasa Arab di Maahad Dawli, Dimashq.

Rabithah Tullab Ad-Dawli

Rabithah Tullab Ad-Dawli memerlukan sumbangan berterusan untuk menjalankan agenda kebajikan.

Salurkan sumbangan anda ke akaun sementara:

Maybank : 162263440765
(Muhammad Nadir Al-Nuri Kamaruzaman, Pengurus Rabithah)

Persatuan Siswazah Sabah

Persatuan Siswazah Sabah
Misi Menyelamatkan Aqidah Anak Sabah

Mereka Juga Membaca :

Sebarkan Pahala Itu :

Kunjungan VIP:

Ilmuwan