:: Setiap Pemberian, Bernilai Di Sisi Tuhan ::

Tetamu Kehormat :

Monday, January 4, 2010

Kempen 'Memburu Ilmu Dengan Baju Baru PSS'

Dilancarkan dengan kerjasama Ikatan Sahabat EKSAH UMS (ISEUMS) sebermula cuti sekolah yang lalu, PSS telah berjaya menyampaikan sumbangan baju baru dan peralatan sekolah kepada sekitar 50 orang pelajar daripada kalangan anak yatim, fakir dan muallaf bersempena dengan sesi baru persekolahan yang bermula hari ini. Berikut sebahagian gambar yang sempat dirakamkan;

Dr. Umar yang membantu melayan kerenah anak-anak ini
sebagai suatu bentuk latihan 'parenting'

Yeaaaa! Dapat baju baru...! Sebahagian anak-anak ini yang kini berada di sekolah rendah tidak pernah pergi ke pekan sejak dilahirkan. Mereka mengalami kejutan budaya khususnya bila menaiki 'escalator'..."Uih,gerak sendiri owh!"

Majlis perpisahan pelajar sekolah yang diadakan di Kg. Binuwou Tengah, Sook turut dihadiri wakil PSS yang menyampaikan sumbangan dan nasihat. Tahniah Ketua Kampung dan JKKK Kg Binuwou Tengah.

Dua beradik mencuba baju baru yang dibawa ke rumah mereka di Sook.

Kempen akan diteruskan sehingga hujung bulan Januari. PSS mengalukan sebarang bentuk sumbangan dan menghargai usaha individu untuk melakukan pungutan di tempat kerja, belajar etc. Semoaga Allah membalas segalanya.




1 comment:

syakir uzair said...

alhamdulillah..
jazakumullahu khairon kathiro!!=D

Tak Kenal Tak Cinta

Penulis adalah insan yang cintakan seisi dunia dalam perjalanan menuju akhirat. Cinta kepada isi dunia, membawa diri cinta untuk memberi.

Diberi ruang memberi sejak di bangku Sekolah Agama Menengah Bestari (SAMBEST) Subang Jaya, Exco Kerohanian dan Sahsiah MPP Universiti Malaysia Sabah, Timbalan Presiden Persatuan Siswazah Sabah dan kini mencari ruang memberi dengan berkongsi mengasaskan Rabithah Tullab Ad-Dawli.

Pemegang ijazah Sains Marin daripada Universiti Malaysia Sabah dan meneruskan pengajian di dalam bidang syariah dan Bahasa Arab di Maahad Dawli, Dimashq.

Rabithah Tullab Ad-Dawli

Rabithah Tullab Ad-Dawli memerlukan sumbangan berterusan untuk menjalankan agenda kebajikan.

Salurkan sumbangan anda ke akaun sementara:

Maybank : 162263440765
(Muhammad Nadir Al-Nuri Kamaruzaman, Pengurus Rabithah)

Persatuan Siswazah Sabah

Persatuan Siswazah Sabah
Misi Menyelamatkan Aqidah Anak Sabah

Mereka Juga Membaca :

Sebarkan Pahala Itu :

Kunjungan VIP:

Ilmuwan