:: Setiap Pemberian, Bernilai Di Sisi Tuhan ::

Tetamu Kehormat :

Monday, April 26, 2010

Pelancaran Kempen Penggerak Tabung Harapan



PSS mengambil peluang melancarkan Kempen Penggerak Tabung Harapan kepada khalayak ahli-ahli baru KRU Tuaran yang mengikuti Kem Remaja Islam Tuaran pada 23-25 April 2010 yang lepas. Tabung Harapan yang membiayai persekolahan beberapa individu, membantu golongan miskin dan muallaf selain digunakan untuk menjalankan program kebajikan seperti Lawatan Kasih ke Hospital dan Kempen Satu Keluarga Satu Kampit Beras, sebelumnya hanya bergantung kepada sumbangan orang ramai. Selepas ini, dengan pertambahan lebih kurang 80 Penggerak Tabung Harapan yang mendaftar di KRIS Tuaran, diharapkan usaha kebajikan yang dilaksanakan oleh PSS khususnya untuk membantu ahlinya sendiri semakin maju.

Tabung yang diedarkan dengan sumbangan mula RM1, beroperasi dalam bentuk simpanan wang lebihan penggerak tabung dan ahli keluarga. Setiap kali mengikuti program qiamullail bulanan, penggerak akan membawa tabung untuk diserahkan hasil kutipannya kepada ahli PSS atau KRU yang terlibat. Walaupun Tabung Harapan dikendalikan di peringkat pusat, ahli-ahli PSS dan KRU digalakkan untuk memohon sumbangan bagi menyelesaikan kes-kes kemiskinan khususnya yang mengancam aqidah di tempat masing-masing. Penyelaras PSS dan KRU di setiap kawasan diminta melancarkan Kempen Penggerak Tabung Harapan di tempat masing-masing ketika KRIS dijalankan. Kempen akan mempertandingkan:

1. Jumlah penggerak paling ramai (kategori kawasan)
2. Jumlah kutipan bulanan paling banyak (kategori kawasan)
3. Jumlah kutipan bulanan paling banyak (kategori individu)

Setakat ini Tabung Harapan membiayai persekolahan dan kehidupan beberapa orang muallaf di daerah Kota Kinabalu, Tuaran, Tambunan dan Sepanggar.

Untuk maklumat lanjut hubungi Timbalan Presiden PSS di 0198110964.

No comments:

Tak Kenal Tak Cinta

Penulis adalah insan yang cintakan seisi dunia dalam perjalanan menuju akhirat. Cinta kepada isi dunia, membawa diri cinta untuk memberi.

Diberi ruang memberi sejak di bangku Sekolah Agama Menengah Bestari (SAMBEST) Subang Jaya, Exco Kerohanian dan Sahsiah MPP Universiti Malaysia Sabah, Timbalan Presiden Persatuan Siswazah Sabah dan kini mencari ruang memberi dengan berkongsi mengasaskan Rabithah Tullab Ad-Dawli.

Pemegang ijazah Sains Marin daripada Universiti Malaysia Sabah dan meneruskan pengajian di dalam bidang syariah dan Bahasa Arab di Maahad Dawli, Dimashq.

Rabithah Tullab Ad-Dawli

Rabithah Tullab Ad-Dawli memerlukan sumbangan berterusan untuk menjalankan agenda kebajikan.

Salurkan sumbangan anda ke akaun sementara:

Maybank : 162263440765
(Muhammad Nadir Al-Nuri Kamaruzaman, Pengurus Rabithah)

Persatuan Siswazah Sabah

Persatuan Siswazah Sabah
Misi Menyelamatkan Aqidah Anak Sabah

Mereka Juga Membaca :

Sebarkan Pahala Itu :

Kunjungan VIP:

Ilmuwan