:: Setiap Pemberian, Bernilai Di Sisi Tuhan ::

Tetamu Kehormat :

Monday, August 25, 2008

Tamu Gadang - Lawatan Kedua

Kali kedua ke tapak Tamu Gadang, 23 Ogos 2008 beriring pengetahuan bahawa malam ini adalah malam pertandingan Battle of The Band. Bersama saya pada kali ini ialah Abg Renifezri, yang membawa Irham, pelajar Sekolah Menengah Sains Sabah berjalan-jalan ke sana. Destinasi pertama – patung Nexus. Nah, patung tersebut telah dipindahkan ke bawah dari takhta mulianya di atas meja. Satu usaha, saya difahamkan kemudian, yang dilakukan oleh jawatankuasa program sendiri. Tahniah kepada jawatankuasa yang mengambil inisiatif menjaga maruah patung tersebut dengan menapuk auratnya di balik meja supaya tidak dilihat oleh umum. Seterusnya kami bergerak pula ke Dataran Dewan Canselor. Gamatnya dataran tidak perlu digambarkan. Macam pasar malam, bezanya setiap peniaga diberikan mikrofon dan disuruh mempromosi cinta agung dan kasih suci berbanding ikan hanyir dan sayur segar. Ruginya tak dapat datang majlis penutupan semalam kerana ada program lain. Malam Mesra Extravaganza. Pastinya lebih hangat dan menyeronokkan!


No comments:

Tak Kenal Tak Cinta

Penulis adalah insan yang cintakan seisi dunia dalam perjalanan menuju akhirat. Cinta kepada isi dunia, membawa diri cinta untuk memberi.

Diberi ruang memberi sejak di bangku Sekolah Agama Menengah Bestari (SAMBEST) Subang Jaya, Exco Kerohanian dan Sahsiah MPP Universiti Malaysia Sabah, Timbalan Presiden Persatuan Siswazah Sabah dan kini mencari ruang memberi dengan berkongsi mengasaskan Rabithah Tullab Ad-Dawli.

Pemegang ijazah Sains Marin daripada Universiti Malaysia Sabah dan meneruskan pengajian di dalam bidang syariah dan Bahasa Arab di Maahad Dawli, Dimashq.

Rabithah Tullab Ad-Dawli

Rabithah Tullab Ad-Dawli memerlukan sumbangan berterusan untuk menjalankan agenda kebajikan.

Salurkan sumbangan anda ke akaun sementara:

Maybank : 162263440765
(Muhammad Nadir Al-Nuri Kamaruzaman, Pengurus Rabithah)

Persatuan Siswazah Sabah

Persatuan Siswazah Sabah
Misi Menyelamatkan Aqidah Anak Sabah

Mereka Juga Membaca :

Sebarkan Pahala Itu :

Kunjungan VIP:

Ilmuwan