:: Setiap Pemberian, Bernilai Di Sisi Tuhan ::

Tetamu Kehormat :

Sunday, October 3, 2010

Teknik Memori Smart Study

Kepada kamurang yg sdg study last2 minute tuk PMR, n yg akan menduduki apa2 exam lagi hujung tahun ni,saya kongsikan beberapa tips2 menghafal gaya motivator Encik Osman Affan dari bukunya Teknik Memory Smart Study. Bahan ni (bentuk gambar) Persatuan Siswazah Sabah (PSS) buat dalam bentuk ringkasan, n saya berbesar hati menerangkan apa yang saya faham kepada sapa2 individu,kumpulan pelajar atau skul yang berminat utk tahu lebih dalam. Jadi sapa yg brminat tahu lbih lanjut atau malas nak fkir idea untuk akronim etc gtaw ja pki fb ke apa ke,saya cuba bantu. Khususnya ahli2 KRU di semua tmpt samada dh daftar ke belum. Kamurng WAJIB berjaya. Minta izin kongsi ilmu ya Encik Osman...


(p/s: Posting ini menggunakan bahasa facebook.Untuk maklumat lanjut dan pertanyaan saya cadangkan supaya terus ke sini)

Semoga Berjaya dengan cemerlang di dalam PMR,SPM,STPM dan peperiksaan akhir tahun selagi tidak meninggalkan solat, tidak membuka aurat dan tidak berbuat maksiat.Amiin.

2 comments:

Imran said...

Jika ada ebook panduan berkenaan dengan smart studi, saya suka jika pengarangnya mencantumkan antara usaha atau ikhtiar zahir dengan disusuli dengan ikhtiar rohani kerana ia sekaligus bertindak sebagai egen motivasi yang turut meransang kita.

nurilhakim said...

Salam,

Imarn, cadangan tu baik. Nampak macam Imran ada link-link tu, mungkin boleh mula mengarang?

Saya masih lagi dalam usaha mendalami kedua-dua aspek, tak nak usaha menulis jadi usaha copy-paste sumber tempat lain yang banyak.. :D

Tak Kenal Tak Cinta

Penulis adalah insan yang cintakan seisi dunia dalam perjalanan menuju akhirat. Cinta kepada isi dunia, membawa diri cinta untuk memberi.

Diberi ruang memberi sejak di bangku Sekolah Agama Menengah Bestari (SAMBEST) Subang Jaya, Exco Kerohanian dan Sahsiah MPP Universiti Malaysia Sabah, Timbalan Presiden Persatuan Siswazah Sabah dan kini mencari ruang memberi dengan berkongsi mengasaskan Rabithah Tullab Ad-Dawli.

Pemegang ijazah Sains Marin daripada Universiti Malaysia Sabah dan meneruskan pengajian di dalam bidang syariah dan Bahasa Arab di Maahad Dawli, Dimashq.

Rabithah Tullab Ad-Dawli

Rabithah Tullab Ad-Dawli memerlukan sumbangan berterusan untuk menjalankan agenda kebajikan.

Salurkan sumbangan anda ke akaun sementara:

Maybank : 162263440765
(Muhammad Nadir Al-Nuri Kamaruzaman, Pengurus Rabithah)

Persatuan Siswazah Sabah

Persatuan Siswazah Sabah
Misi Menyelamatkan Aqidah Anak Sabah

Mereka Juga Membaca :

Sebarkan Pahala Itu :

Kunjungan VIP:

Ilmuwan