:: Setiap Pemberian, Bernilai Di Sisi Tuhan ::

Tetamu Kehormat :

Monday, March 22, 2010

PSS Scores A Hat-trick

PSS berjaya menjaringkan hat-trick pada cuti sekolah yang lepas apabila berjaya menganjurkan tiga program secar berturut-turut. Program pertama melibatkan penglibatan ahli-ahli KRU dan PSS dalam program Perkhemahan Amal anjuran Yayasan Amal selama tiga hari di Kampung Indarason Laut, Kudat. Program yang berlangsung pad 12-14 Mac 2010 melatih peserta dengan skil survival, selain mendampingi masyarakat melalui program anak angkat dan mengeratkan ukhuwwah dalm perlawanan-perlawanan persahabatan, antaranya perlawanan menyumpit,tarik tali dan bola sepak.

Kumpulan 2 muncul sebagi kumpulan paling bersemangat.

Kegigihan PSS membentuk golongan muda diteruskan dengan Kem Induksi Pelajar 2010, yang diadakan pada 15-16 Mac di tapak kem tradisi PSS di Kampung Kobuni, Inanam. Peserta yang terlibat merangkumi bakal-bakal pelajar tuisyen PSS, pelajar-pelajar kelas Al-Quran PSS dan penduduk Kampung Kobuni dan sekitar.


Marathon program tersebut diakhiri dengan Bengkel Wakil Rakyat yang dianjurkan bagi melatih ahli-ahli elit KRU membiasakan diri dengan kemampuan berpidato, melakukan survey ke atas penduduk selain menguasai kelompok madhu'u yang didampingi. Peserta turut didedahkan dengan isu-isu besar negeri Sabah seperti isu PTI, isu kemiskinan di Sabah dan isu street kids, selain beberapa isu lain bagi melahirkan ahli yang mampu berfungsi dengan kompeten dan efektif sebagai ahli masyarakat.

PSS merakamkan jutaan penghargan kepada semua pihak yang menjayakan ketiga-tiga program, khususnya adik-adik KRU Penampang yang gigih bekerjasama dalam 2/3 daripada program yang dianjurkan.

Tahniah PSS atas jaringan tiga gol berturut-turut!

p/s: Penulis masih di dalam mood bersyukur setelah menyaksikan kemenangan 2-1 Man U ke atas Liverpool. Gambar lain menyusul.

No comments:

Tak Kenal Tak Cinta

Penulis adalah insan yang cintakan seisi dunia dalam perjalanan menuju akhirat. Cinta kepada isi dunia, membawa diri cinta untuk memberi.

Diberi ruang memberi sejak di bangku Sekolah Agama Menengah Bestari (SAMBEST) Subang Jaya, Exco Kerohanian dan Sahsiah MPP Universiti Malaysia Sabah, Timbalan Presiden Persatuan Siswazah Sabah dan kini mencari ruang memberi dengan berkongsi mengasaskan Rabithah Tullab Ad-Dawli.

Pemegang ijazah Sains Marin daripada Universiti Malaysia Sabah dan meneruskan pengajian di dalam bidang syariah dan Bahasa Arab di Maahad Dawli, Dimashq.

Rabithah Tullab Ad-Dawli

Rabithah Tullab Ad-Dawli memerlukan sumbangan berterusan untuk menjalankan agenda kebajikan.

Salurkan sumbangan anda ke akaun sementara:

Maybank : 162263440765
(Muhammad Nadir Al-Nuri Kamaruzaman, Pengurus Rabithah)

Persatuan Siswazah Sabah

Persatuan Siswazah Sabah
Misi Menyelamatkan Aqidah Anak Sabah

Mereka Juga Membaca :

Sebarkan Pahala Itu :

Kunjungan VIP:

Ilmuwan