:: Setiap Pemberian, Bernilai Di Sisi Tuhan ::

Tetamu Kehormat :

Sunday, April 6, 2008

Fitna Suatu FITNAH>>APA RESPON ANDA??

Wajah seorang terrorist..Geert Wilders

Penghasilan filem Fitna jelas suatu usaha memperlekeh Islam dan memburukkan Al-Quran. Wilders juga seorang yang jelas memusuhi Islam sejak dahulu lagi. Dalam satu ucapannya di Volkskrant pada 8 Ogos 2007, dia menyebut;

"I have been proclaiming this for years: A moderate Islam does not exist. In various Sura's Muslims are called upon to oppress, persecute, or kill Jews, Christians and others, believers and non –believers and to beat women and to rape and to use violence to implement a worldwide Islamist state. Numerous other Sura's are used by Muslims to incite to death and destruction. Ban that wretched book like Mein Kampf is banned! Those who see the extremists of the Muslim Brotherhood as partners for discussion. Those who permit Muslim men to refuse to let their wives be treated by a male doctor. Those who couldn't care less about the interests of the Dutch citizen and are working to transform the Netherlands into Netherlarabia as a province of the super state Eurabia. I have had enough of Islam in Holland: Not one more Muslim immigrant should be let in. I have had enough of the reverence for Allah and Mohammed in the Netherlands: There should not be even one more mosque. I have had enough of the Koran in the Netherlands. Ban that wretched book.
Enough is enough!!"

Wilder's bukan sahaja menghina Al-Quran dan menyamakannya dengan Mein Kampf orang Nazi, malah mahu ia tidak lagi dibenarkan untuk digunakan! Berhubung isu ini, Dr. Yusuf Qardhawi menggesa umat Islam supaya;

* Hujah-hujah ilmiah dan akademik perlu disebarkan untuk menyangkal tuduhan dan tohmahan yang dilemparkan terhadap Islam, dan hujah-hujah ini perlu diterbitkan dalam pelbagai bahasa agar masyarakat seluruh dunia dapat memahami Islam dengan sebenarnya.

* Masyarakat perlu meminta dan mendesak pihak kerajaan di negara masing-masing agar membuat pendirian tegas dan menyatakan bantahan secara rasmi bagi membuktikan bahawa dunia Islam tidak redha dengan sebarang tohmahan dan tuduhan yang dilemparkan.

* Respons dalam bentuk kesenian dan sebaran media perlu dilakukan kerana filem-filem dan rancangan televisyen boleh memainkan peranan yang sangat penting dalam menjelaskan sifat dan imej sebenar Islam.

* Umat Islam juga perlu memboikot produk-produk yang dihasilkan oleh negara-negara yang membenarkan rakyatnya menghina dan memfitnah Islam secara terang-terangan.

* Umat Islam sendiri perlu mendalami ilmu agama dan mengamalkan akhlak mulia sepertimana diajar Islam dan ditunjukkan oleh Nabi Muhammad s.a.w. agar tidak membentuk persepsi yang salah terhadap Islam.

Bersama-samalah kita memainkan peranan sebagai seoarang MUSLIM yang mencinta agamanya!!








No comments:

Tak Kenal Tak Cinta

Penulis adalah insan yang cintakan seisi dunia dalam perjalanan menuju akhirat. Cinta kepada isi dunia, membawa diri cinta untuk memberi.

Diberi ruang memberi sejak di bangku Sekolah Agama Menengah Bestari (SAMBEST) Subang Jaya, Exco Kerohanian dan Sahsiah MPP Universiti Malaysia Sabah, Timbalan Presiden Persatuan Siswazah Sabah dan kini mencari ruang memberi dengan berkongsi mengasaskan Rabithah Tullab Ad-Dawli.

Pemegang ijazah Sains Marin daripada Universiti Malaysia Sabah dan meneruskan pengajian di dalam bidang syariah dan Bahasa Arab di Maahad Dawli, Dimashq.

Rabithah Tullab Ad-Dawli

Rabithah Tullab Ad-Dawli memerlukan sumbangan berterusan untuk menjalankan agenda kebajikan.

Salurkan sumbangan anda ke akaun sementara:

Maybank : 162263440765
(Muhammad Nadir Al-Nuri Kamaruzaman, Pengurus Rabithah)

Persatuan Siswazah Sabah

Persatuan Siswazah Sabah
Misi Menyelamatkan Aqidah Anak Sabah

Mereka Juga Membaca :

Sebarkan Pahala Itu :

Kunjungan VIP:

Ilmuwan